For planteinteresserte i Norge

Feature Image

Norsk Botanisk Forening er foreningen for planteinteresserte i Norge. Den samler både fagutdannete botanikere, sjøllærte barfotbotanikere og andre med interesse for norsk flora.

Om Norsk Botanisk Forening

Norsk Botanisk forening er foreningen for planteinteresserte i Norge. Den samler både fagutdannete botanikere, sjøllærte barfotbotanikere og andre med interesse for norsk flora. Foreningen ble startet i 1935, og har i dag ca 1500 medlemmer over hele landet. Den er organisert i tolv grunnorganisasjoner, som dekker områder av ulik størrelse. Vi utgir sentralt bladet Blyttia. Mange av grunnorganisasjonene har også sine egne tidsskrifter av ulikt omfang. De fleste aktivitetene skjer lokalt. Det arrangeres ekskursjoner og turer i den grønne årstida, og møter med lysbildeforedrag i vinterhalvåret. I tillegg har flere avdelinger florakartleggingsprosjekter. Vi håper du vil finne sidene våre spennende og fristende, og ta gjerne kontakt!

Sentrale tillitsvalgte og sentralt ansatte i NBF
Medlemmer av hovedstyret og av valgkomiteen
Kontingentsatser
NBFs lover